ShortRental.gr Τα πάντα για το AirBnb, την Booking και τις τουριστικές επιχειρήσεις.

Πότε και πως πληρώνει η Booking – Οι τρόποι πληρωμής της εταιρείας

Πότε και πως πληρώνει η Booking – Οι τρόποι πληρωμής της εταιρείας

Η Booking προσφέρει αρκετούς τρόπους είσπραξης του κόστους διαμονής από τους πελάτες μας και αντίστοιχα τη μεταφορά της πληρωμής προς τα εμάς(hosts)

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τους τρόπους πληρωμής προς τα εμάς (τα καταλύματα) καθώς και κάθε πότε μας πληρώνει η Booking ανάλογα τον τρόπο που θα επιλέξουμε!

Ανάλογα αν είμαστε εταιρεία ή ιδιώτης, θα πρέπει να επιλέξουμε και τον κατάλληλο τρόπο πληρωμής – σε διαφορετική περίπτωση, κινδυνεύουμε να χάσουμε κρατήσεις και να μην πληρωθούμε!

Δείτε στο τέλος του άρθρου τι πρέπει να προσέχετε και πως την έχουν πατήσει έτσι αρκετοί -συνήθως ιδιώτες- hosts!

Τρόποι πληρωμής της Booking προς τους hosts

Η Booking πληρώνει τους hosts είτε με virtual card – δηλαδή μια προπληρωμένη κάρτα που έχει το ποσό της αντίστοιχης κράτησης και το χρεώνετε στο POS , είτε με μεταφορά στον τραπεζικό σας λογαριασμό του αντίστοιχου ποσού.

 

# Αν είστε ιδιώτης

Αν είστε ιδιώτης, ο μοναδικός τρόπος πληρωμής από την Booking είναι μέσω κατάθεσης/μεταφοράς στον τραπεζικό σας λογαριασμό. Ως ιδιώτης ΔΕΝ μπορείτε να έχετε POS άρα δεν μπορείτε αντίστοιχα να εισπράξετε και ποσό από προπληρωμένη ή άλλη χρεωστική/πιστωτική κάρτα.

Οι πληρωμές της Booking προς τον τραπεζικό σας λογαριασμό πραγματοποιούνται είτε κάθε εβδομάδα (συνήθως κάθε Πέμπτη) είτε μια φορά το μήνα (μέχρι τις 15 κάθε μήνα) και πληρώνεστε τις κρατήσεις που έχουν ήδη ολοκληρωθεί και έχει παρέλθει το check out.

Ως ιδιώτης δεν έχετε δυνατότητα άλλης πληρωμής αν και η πλατφόρμα σας δίνει την επιλογή να πληρώνεστε μετρητά από τους πελάτες σας κατά την άφιξη. Βέβαια, αυτό έχει ένα μεγάλο ρίσκο που θα το αναλύσω στο τέλος του άρθρου και ΔΕΝ σας το προτείνω σε καμία περίπτωση!

Οπότε αν νοικιάζετε ως ιδιώτης τα σπίτια σας, τότε αφήνετε τις πληρωμές στη Booking και πληρώνεστε συνήθως μια φορά το μήνα για όλες τις κρατήσεις που έχουν ήδη κάνει check out μέχρι το τέλος του προηγούμενου μήνα και αφαιρώντας την προμήθεια για τις υπηρεσίες της.

 

# Αν είστε εταιρεία

Αν έχετε εταιρεία για εκμετάλλευση σπιτιών ή ξενοδοχείου, τότε έχετε μεγαλύτερη ευελιξία στις πληρωμές.

Η πρώτη επιλογή που έχετε είναι η διαχείριση των πληρωμών από εσάς. Ο πελάτης εισάγει τα στοιχεία της κάρτας του και εσείς αντίστοιχα «χτυπάτε» την κάρτα στο POS σας . Το POS θα πρέπει να έχει την αντίστοιχη επιλογή για απομακρυσμένη χρέωση κάρτας, οπότε ενημερώνετε την τράπεζά σας όταν το αγοράζετε ότι πρέπει να είναι «ξενοδοχειακού» τύπου με δυνατότητα απομακρυσμένης αγοράς.

Σε αυτήν την περίπτωση διαχειρίζεστε πλήρως μόνοι σας τις κρατήσεις και τις πληρωμές και αρχές κάθε μήνα πληρώνετε το τιμολόγιο της Booking που θα αφορά κρατήσεις με check out που έγιναν μέχρι τέλος του προηγούμενου μήνα.

Η Booking δεν μεσολαβεί πουθενά κι αν κάποιος πελάτης δεν σας πληρώσει για οποιοδήποτε λόγο (λάθος του τμήματος κρατήσεων, δεν περνούσε η κάρτα, κ.α.) τότε υπεύθυνοι είστε αποκλειστικά εσείς.

Αυτός ο τρόπος έχει το πλεονέκτημα ότι ελέγχετε 100% τις κρατήσεις και τις πληρωμές εσείς, ενώ με τη δυνατότητα που έχετε στο extranet για σήμανση της κάρτας του πελάτης ως άκυρη (σε περίπτωση που δεν περνάει ή δεν έχει χρήματα) μπορείτε να ακυρώσετε μια κράτηση μέσα σε 24 ώρες και να μην σας δεσμεύει δωμάτιο.

Ο άλλος τρόπος είσπραξης είναι να αφήσετε τη διαχείριση των πληρωμών στην Booking και εσείς να πληρώνεστε είτε με μια virtual card προπληρωμένη (μια για κάθε κράτηση και τη χτυπάτε πάλι στο POS) είτε με τραπεζική μεταφορά όπως ισχύει στους ιδιώτες.

Να σας ενημερώσω απλά ότι η διαχείριση πληρωμών από την Booking και η πληρωμή μέσω κατάθεσης έχει επιβάρυνση 1,4% επί του ποσού ως έξοδα (για ιδιώτες και εταιρείες) ενώ η virtual card δεν έχει επιβάρυνση όμως πιθανόν η τράπεζά σας θα σας χρεώνει μια προμήθεια περίπου 1,5 – 2,8% καθώς οι εικονικές κάρτες έχουν μεγαλύτερη προμήθεια από τις φυσικές).

 

Πότε πληρώνει η Booking

Αν επιλέξετε την πληρωμή μέσω κατάθεσης, τότε θα πληρώνεστε ή κάθε Πέμπτη (κάθε εβδομάδα) ή μια φορά το μηνά μετά τις 15 κάθε μήνα.

Οι πληρωμές αφορούν επιβεβαιωμένες κρατήσεις και check out που έγιναν μέχρι την προηγούμενη χρονική περίοδο.

Τι τρόπο πληρωμής να επιλέξω;

Αν είστε ιδιώτης, δεν έχετε και πολλές επιλογές! Ή θα σας πληρώνει η booking μέσω κατάθεσης ή θα πληρώνεστε μετρητά κατά την άφιξη του πελάτη, χωρίς όμως καμία εγγύηση ότι θα έρθει ο πελάτης.

Οπότε η επιλογή είναι μονόδρομος με κατάθεση από την Booking.

Αν είστε εταιρεία, αυτό που σας προτείνω κι αυτό που κάνω και εγώ στο ξενοδοχείο μου, είναι η διαχείριση των πληρωμών να γίνεται αποκλειστικά από εμάς και το backoffice μας.

Διαχειριζόμαστε όλες τις κάρτες των πελατών μέσα από το backend μας και μπορούμε να έχουμε εξασφαλισμένες κρατήσεις (πολιτική ακύρωσης 30 ημέρες πριν) κι αν δεν περνάνε οι κάρτες και δεν απαντάνε οι πελάτες για άλλο τρόπο πληρωμής (payment link / κατάθεση) τότε να ακυρώνεται η κράτηση για να μη δεσμεύονται δωμάτια από άτομα που δεν πρόκειται να έρθουν.

Αν κάποιος θέλει να έχει το κεφάλι του ήσυχο, τότε μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα payments byBooking.com που στην ουσία προσφέρει επιπλέον τρόπους πληρωμής στους πελάτες σας (paypal, Alipay, κ.α.) και αναλαμβάνει όλα τα διαχειριστικά η booking (validation της κάρτας, είσπραξη, περίπτωση chargeback, κ.α.)

Το μόνο αρνητικό με τις πληρωμές by booking είναι ότι δεν μπορείτε να ακυρώσετε κάποια κράτηση από μόνοι σας, όπως μπορείτε αν διαχειρίζεστε εσείς τις πληρωμές.

 

Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι νέοι hosts!

Αρκετοί νεοεισερχόμενοι στον τουρισμό και ειδικά ιδιώτες στη βραχυχρόνια μίσθωση, βλέπω ότι έχουν υποπέσει σε 2 σημαντικά λάθη!

Επιλέγουν να πληρώνονται με μετρητά από τους πελάτες, γίνονται κρατήσεις και οι πελάτες δεν εμφανίζονται ποτέ κι έτσι δεν έχουν καμία εγγύηση και φυσικά δεν εισπράττουν τίποτα και τους μένει άδειο το σπίτι!

Το δεύτερο λάθος είναι ότι και πάλι επιλέγουν την πληρωμή με μετρητά κατά την άφιξη – ίσως σε αυτήν την περίπτωση κατ’άγνοια), οι πελάτες έρχονται-φεύγουν κανονικά χωρίς να πληρώσουν και ο host νομίζει ότι έχει πληρώσει στην Booking!

Και σε αυτήν την περίπτωση πάλι δεν θα εισπράξετε τίποτα ενώ φιλοξενήσατε και δωρεάν κάποιον!

Οπότε μεγάλη προσοχή στις πληρωμές, αν είστε ιδιώτης αφήνετε να εισπράττει η Booking και να σας πληρώνει με κατάθεση ενώ αν είστε εταιρεία σας προτείνω τη διαχείριση να την κάνετε εσείς για καλύτερο έλεγχο των κρατήσεων.

A.Dedoukos

Είμαι ο Αλέξανδρος Δεδούκος, επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης μεταξύ άλλων του Eternity Suites Santorini. Σκοπός μου είναι τα άρθρα του ShortRental.gr να σας βοηθήσουν να αυξήσετε το ADR, τα καθαρά σας έσοδα καθώς και την εμπειρία των επισκεπτών σας.

Comments (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

@ShortRental on Instagram
This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed with the ID 1 found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.

Press ESC to close