Προμήθεια Booking & Airbnb : Τι ποσό κρατάει κάθε πλατφόρμα
Οι περισσότερες πλατφόρμες που μπορείτε να «ανεβάσετε» το ακίνητό ή το ξενοδοχείο σας ώστε να μπορούν να γίνονται κρατήσεις, δουλεύουν με το μοντέλο της προμήθειας – πληρώνονται δηλαδή ένα ποσοστό από τις επιβεβαιωμένες κρατήσεις που θα σας φέρουν.
Δεν υπάρχουν έξοδα εγγραφής ή συντήρησης παρά μόνο αυτή η προμήθεια επί των πωλήσεων.
Τι ποσό κρατάει όμως το Booking και η Airbnb; Ποια είναι η προμήθεια στις μεγαλύτερες πλατφόρμες κρατήσεων;
Εδώ σας έχω ετοιμάσει ένα αναλυτικό άρθρο με τις προμήθειες της Booking, της Airbnb καθώς και του VRBO για να γνωρίζετε αναλυτικά τι ποσό θα πρέπει να αποδίδετε σε κάθε πλατφόρμα!
Προμήθεια Booking – Τι ποσό κρατάει η booking.com
Η στάνταρ προμήθεια της Booking είναι στο 15% επί των πωλήσεων (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για τις εταιρείες). Αν για παράδειγμα έχετε μια κράτηση συνολικής αξίας 300€, τότε η προμήθεια θα είναι 45€
Πέρα από την στάνταρ προμήθεια, η Booking έχει κι άλλες 2 κατηγορίες προμηθειών για μεγαλύτερη εμφανισιμότητα και περισσότερες κρατήσεις προς το κατάλυμά σας.
Αυτό είναι το λεγόμενο Preferred Partner πρόγραμμα όπου έχει 20% προμήθεια καθώς και το PreferredPartner PLUS που εκεί έχει 25% προμήθεια.
Στα 2 αυτά προγράμματα η Booking υπόσχεται περισσότερες κρατήσεις για το κατάλυμά σας και γεμάτα δωμάτια.
Το τι θα επιλέξετε εξαρτάται από εσάς καθώς και πιο είναι το δικό σας πλάνο marketing πέρα από τις κρατήσεις μέσω booking.
Τι θα πρέπει να προσέξουν οι ιδιώτες στην προμήθεια της Booking
Αν είστε ιδιώτης, θα πρέπει να προσέξετε 2 πράγματα. Το πρώτο είναι ότι το ποσό της προμήθειας συμπεριλαμβάνεται στο ποσό που δηλώνετε στην εφορία – αν δηλαδή το συνολικό ποσό κράτησης (αυτό που πλήρωσε ο επισκέπτης) είναι 300€ (με την προμήθεια), τότε εσείς δηλώνετε τα 300€ στην ΑΑΔΕ και όχι 300€ – 45€ την προμήθεια.
Το δεύτερο που πρέπει να προσέξετε (που ισχύει και για τις εταιρείες) είναι ότι αν η Bookingδιαχειρίζεται τις πληρωμές σας και σας πληρώνει μέσω εμβάσματος, τότε υπάρχει κι ένα επιπλέον κόστος της τάξης του 1,4% για διαχειριστικά έξοδα.
Προμήθεια Airbnb
Η προμήθεια της Airbnb για ιδιώτες χωρίς τη χρήση channel manager ή απλοποιημένης τιμολόγησης είναι στο 3% ( +ΦΠΑ στην περίπτωση ιδιώτη).
Αν είστε εταιρεία με ξενοδοχείο, τότε η προμήθεια είναι στο 14-16% ενώ αν χρησιμοποιείτε κάποιο λογισμικό, όπως channel manager, ακόμα και ιδιώτης αν είστε η προμήθεια ανεβαίνει πάλι στο 15% περίπου.
Επιπλέον, αν επιλέξετε την απλοποιημένη τιμολόγηση τότε θα επιβαρυνθείτε εσείς όλη την προμήθεια και ο επισκέπτης θα πληρώσει μόνο το κόστος της διαμονής.
Σε διαφορετική περίπτωση, αν πληρώνετε 3% προμήθεια, ο επισκέπτης σας θα πληρώσει προμήθεια υπηρεσιών στην Airbnb περίπου 14,2%!
Η Airbnb δεν κρατάει άλλα έξοδα ή προμήθειες για τη διαχείριση των πληρωμών ενώ σας πληρώνει 1-2 ημέρες από την άφιξη του πελάτη!
Προμήθεια VRBO
Το VRBO είναι ίσως η λιγότερο γνωστή πλατφόρμα σε σχέση με την Booking και την Airbnb, όμως έχει πολύ καλά αποτελέσματα ειδικά αν στοχεύετε την αγορά της Αμερικής.
Λειτουργεί παρόμοια με την Airbnb ενώ η προμήθεια της VRBO είναι στο 8% επί του τελικού ποσού της κράτησης.
Στο παραπάνω ποσό συμπεριλαμβάνονται και τα έξοδα διαχείρισης των πληρωμών.
Ως ιδιώτης, σας συμφέρει περισσότερο η Airbnb με το 3% προμήθεια και έπειτα η VRBO καθώς με την Booking η προμήθεια είναι 15% ενώ συμπεριλαμβάνεται και στο ποσό που πρέπει να δηλώσετε στην ΑΑΔΕ. Μην ξεχνάμε πως η φορολογία airbnb, booking, vrbo, κτλ ξεκινάει από 15% για εισοδήματα έως 12.000€ και ανεβαίνει κλιμακωτά έπειτα.
Πως μπορείς να μειώσεις τις προμήθειες στα κανάλια κρατήσεων
Τα κανάλια κρατήσεων, όπως η Booking, Airbnb, VRBO, Expedia, κ.α. είναι πολύτιμα για κάθε ξενοδοχείο και κατάλυμα – από ένα μικρό διαμέρισμα που διαχειρίζεται ένας ιδιώτης μέχρι μια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα.
Η μέση προμήθεια του 15% δεν είναι υψηλή (όσο κι αν φαίνεται) αν συνυπολογίσουμε ότι πρόκειται για performance marketing (πληρώνεις δηλαδή μόνο για το αποτέλεσμα) και δεν προ-πληρώνεις για κάποια καμπάνια.
Αρκετοί όμως θα δουν το κατάλυμά σου σε κάποια πλατφόρμα και θα σε αναζητήσουν direct για να κλείσουν με χαμηλότερη τιμή. Αυτό συμφέρει και τον πελάτη και εσένα, οπότε έτσι μπορείς να μειώσεις το μεσοσταθμικό κόστος προμήθειας και απόκτησης πελατών.
Η λύση είναι στην αύξηση των direct κρατήσεων του καταλύματός σου, έχοντας φτιάγμενα τα απαραίτητα κανάλια όπως:
- Ιστοσελίδα καταλύματος
- Μηχανή κρατήσεων σε realtime (και όχι μια απλή φόρμα επικοινωνίας)
- ΣτημένοGoogle My Business profile
- ChannelManagerαν χρησιμοποιείς πολλά κανάλια (και είσαι ξενοδοχείο/εταιρεία)
- Παρουσία στα Social Media
Με τα παραπάνω θα δεις μια σημαντική αύξηση στις direct κρατήσεις σου που θα έχεις ως αποτέλεσμα την μείωση του μεσοσταθμικού κόστους προμήθειας.
Αν θέλεις να στήσουμε μαζί τα direct κανάλια σου ή να σε βοηθήσω να αυξήσεις τις κρατήσεις σου, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μου στο hello@shortrental.gr!
Leave a Reply